Šéf Samsung Electronics JK Shan stojí na pódiu v Berlíne a predstavuje najnovší tablet
Galaxy Note 3. „Moment, práve som dostal správu,“ preruší príhovor a
pozrie sa na hodinky. Na Galaxy Gear. Na displeji svieti „A nezabudni
spomenúť Android“. Svetu tak prvýkrát ukázal horúcu novinku, ktorá podľa
odborníkov otvára nový trh a má šancu diktovať trendey
vo svete technológií. Okrem toho, že predaj sa má spustiť už koncom
septembra, však Shan neprezradil ďalšie podrobnosti, ako napríklad cenu
či technické parametre. Nezabudol však upozorniť na to, že v hodinkách
je zabudovaný fotoaparát.

Nový hit?
Samsung
v tomto prípade zareagoval na špekulácie, že inteligentné hodinky
vyvíja jeho najväčší konkurent. Už takmer dva roky sa totiž objavujú
informácie, že ako prvý prinesie túto novinku na trh Apple. Svet sa však
zatiaľ novinky z dielne americkej ikony a lídra v inováciách nedočkal.
„Keď Samsung s takýmto produktom príde ako prvý, určite tým získa
konkurenčnú výhodu. Zdá sa, že inteligentné ,hodinky‘ budú novým trendom v oblasti elektroniky,“ myslí si analytik kórejskej spoločnosti Nomura Holdings,
Chung Chang Won, ktorého citovala agentúra Bloomberg. Podľa analytika
Petra Bukova z Capital Markets majú inteligentné hodinky šancu osloviť
najmä mladých ľudí a stať sa podobným hitom, ako kedysi walkman. „Určite
sa však nedostanú medzi starších ľudí, alebo ani do podnikateľskej či napríklad školskej sféry. Títo ľudia budú stále preferovať klasické
hodinky,“ myslí si analytik s tým, že Samsung má zároveň šancu ukrojiť z
trhového podielu značkám, ktoré vyrábajú klasické hodinky v podobnej
cenovej kategórii. „Luxusné hodinky by nemali byť týmito smart hodinkami
zasiahnuté vôbec,“ dodáva analytik.

Starý nápad
Prvé
ohlasy na Galaxy Gear označujú túto novinku za prelom, podobne, ako keď
Steve Jobs predstavil prvý iPhone. Odborníci si však nemyslia, že by
smartwatch nahradili smartfóny. „Inteligentné hodinky pravdepodobne
neprinesú revolúciu ako kedysi smartfóny alebo tablety, aj preto, lebo
neponúkajú nič nové, čo by nedokázal sám tablet
alebo smartfón,“ myslí si analytik Bukov. Dôkazom je i to, že s
podobným produktom už prišla aj japonská Sony. Vďaka Sony smartwatch
môžu byť ľudia v spojení s priateľmi cez sociálne siete a podobne ako
Samsung využívajú Android. Veľký úspech však zatiaľ nezožali. Predávajú
sa pritom tiež v slovenských obchodoch a ich cena sa pohybuje od 80 eur.
V prípade Samsungu sa však očakáva, že cena bude výrazne vyššia.

Ivana Sladkovská