Ženám
nikdy neveril. Minimálne nie tým v biznise. Paradoxne, Mario Prada
svojho syna nikdy nepresvedčil, aby po ňom prevzal biznis s luxusným
oblečením. Urobila to jeho dcéra Luisa a od konca 70. rokov vnučka
Miuccia Prada. Práve na tú by dnes mohol byť hrdý. Podľa najnovšieho
rebríčka Milward Brown Optimor Brandz Top 100 najhodnotnejších značiek
sveta, ktorý exkluzívne prinášajú HN, je Prada najväčším skokanom roka.
Za rok zvýšila hodnotu značky o 63 percent a za jej päť písmen by trh
dal už 9,5 miliardy dolárov.

\“Luxusné značky majú silný imidž, o
ktorý sa môžu pevne opierať aj v ťažších časoch. Navyše, rastúce trhy
mimo Európy sú stále nenasýtené,\“ vidí jeden z dôvodov úspechu area
manager spoločnosti pre Slovenskú republiku Martin Urbaník.

Kým
v Spojených štátoch sa čoraz viac množia prípady, keď si Číňanky radšej
odpustia drahý hotel, aby im zostalo na kabelku tejto značky, Prade sa v
posledných rokoch začalo dariť hlavne v Číne. \“Má tam aj najväčšie
predaje,\“ súhlasí analytik Capital Markets
Miroslav Blahušiak.
Firmu vystrelil nahor úspešný debut na hongkonskej burze pred dvomi
rokmi. Investori vtedy upísali akcie až za 2,1 miliardy dolárov a firma
tam začala otvárať jeden obchod za druhým.
V top stovke rebríčka tak
došlo k viacerým prekvapeniam. Najhodnotnejšou značkou sveta síce
zostalo nahryznuté jablko, za ktoré by svet dal opäť viac, už 185
miliárd dolárov. No obavy, že Apple stráca inovatívnosť, posunuli nahor
jeho najväčšieho rivala Samsung. Ten značku zhodnotil oproti vlaňajšku o
polovicu. Zmeny však nastali pri automobilových a retailových ikonách.

Boldocká Slávka