Americké školy si pre dostupnejšiu cenu vyberajú oveľa viac

Apple
prehráva veľkú bitku s Googlom. Práve ten totiž najnovšie ovládol
americký trh vzdelávania, keď do miestnych škôl dodal viac prenosných
počítačov Chromebook ako jeho konkurent s nahryznutým jabĺčkom v logu.
iPady od Applu tak po rokoch klesli na druhé miesto.

Za dôvodom je jednoduchšie spravovanie, ale aj dostupnejšie ceny.
Zatiaľ čo Google ponúka svoje počítače do škôl za menej ako dvesto
dolárov, iPady sú aj po študentskej zľave dvakrát drahšie. „Tieto
vlastnosti sú jedným z najdôležitejších faktorov pre základné a stredné
školy. Hardvér je tak oveľa lacnejší, čím si školy môžu nakúpiť množstvo
potrebných prístrojov,“ komentuje pre HN Isabelle Durand, hlavná
analytička poradenskej spoločnosti Gartner.

 

Vzdelanie alebo zábava?

Notebooky od spoločnosti Google sú určené predovšetkým k pripojeniu
na internet a nepotrebujú tak vysoko kvalitné komponenty, aké majú
ďalšie notebooky. Druhý dôvod, prečo tablety od Applu nedokázali zaujať
dostatok študentov, je marketingová komunikácia oboch spoločností.
„Apple predstavuje svoj iPad ako nástroj skôr na zábavu, na AppStore
nájdeme hry na prvoradom mieste. Chromebooky od Googlu sa vybrali inou
cestou a školy sa stali doslova závislými od jeho vzdelávacích
aplikácií,“ hovorí Lukáš Lóci, analytik spoločnosti Capital Markets.

Študenti tak automaticky s notebookmi získavajú balíček služieb
Office zadarmo. Práve spomínané aplikácie pomáhajú učiteľom a žiakom
organizovať, vytvárať a ukladať úlohy, čím dochádza zároveň k spätnej
väzbe. Práve to je podľa analytikov oveľa dôležitejšie ako len
konzumovať obsah. „Google ponúka širokú škálu výučbových materiálov a
nástrojov pre študentov a učiteľov na použitie v triede. Škole to šetrí
náklady,“ dodáva Durand pre HN.

 

Notebooky s klávesnicou majú potenciál

Tabletom pod logom jablka tiež mnohí vyčítajú, že nemajú integrovanú
klávesnicu. Práve potreba klávesnice sa stáva pre staršie deti oveľa
dôležitejšia. Aj preto môže popularita notebookov od spoločnosti Google v
školstve rásť aj v budúcnosti.

„Deti a študenti tieto zariadenia milujú. Osobne si však myslím, že
zariadenia s klávesnicou a intuitívnym operačným systémom majú najvyšší
potenciál rastu,“ predpovedá Ondrej Macko, odborník na technológie.
Okrem školstva však môžu zaujať aj v iných oblastiach. Zákazníci sa
totiž kvôli cene dokážu vzdať aj takého lesku, aký dodáva produktom
Apple.

\"\"