Prestížne autosalóny, akým je aj ten vo Frankfurte,
to nie je len jedinečná prehliadka nablýskaných automobilov, ale aj
náhľad do budúcnosti. A 65. ročník nemeckého automobilového veľtrhu sa
má v tomto smere čím pochváliť. Okrem zaostrenia na luxus a ekológiu sa
tu ukázali trendy, ktoré budú meniť „svet kolies“.

Malí aj veľkí
Autosalón vo Frankfurte tento rok diktuje jednoznačný trend,
a tým sú športovo-úžitkové vozidlá, známe tiež ako SUV. Do ich výroby
sa pustili aj výrobcovia, ktorí doteraz stavili na luxusné limuzíny. V
Nemecku tak môžeme vidieť SUV od Jaguaru, Lexusu či menšiu verziu od
Mercedesu. Ako prví však tento trend
zachytili menší výrobcovia. Peugeot, Nissan či dokonca Dacia tiež do
Frankfurtu priviezli svoje kompaktné SUV do mesta. „V Európe je tento
typ auta veľmi populárny,“ prisviedča analytik Jiří Šimara z Cyrrusu s
tým, že si ho môže dovoliť aj človek, ktorý na klasické veľké SUV nemá
peniaze. „Takéto auto vyzerá veľké, jednoducho veľa muziky za málo
peňazí. Myslím si však, že tento trend
rýchlo odznie,“ dodáva analytik. Podľa neho sa totiž takýto kríženec
terénneho a mestského auta nehodí ani do terénu, ani do mesta.

Dizajnéri mali hody
Vo
Frankfurte neuvidíte iba prehliadku najhorúcejších technológií.
Množstvo konceptov napovedá, že tento autosalón je aj oslavou dizajnu.
„Dizajn je to, čo osloví zákazníka v prvom rade odhliadnuc od ceny. Aj
preto sa v poslednom čase značne investuje do oddelenia výskumu a vývoja
a dizajnu,“ hovorí analytik Ivor Lehoťan z Capital Markets. Do
osvieženia vizuálneho zážitku sa totiž pustili aj značky, ktoré doteraz
boli známe pre iné kvality, ako dizajn. Faceliftom či úplnou prestavbou
prešli značky ako Volvo, Lexus či luxusné Audi.

 Ivana Sladkovská