Bratislava- Okrem množstva reklamy, spravodajstva, článkov či tipov na dovolenky vám
čoskoro bude Facebook podsúvať na \“stenu\“ aj ďalšie novinky. Sociálna
sieť, ktorá pravidelne investuje obrovské sumy do inovácií, totiž zrejme chystá
ďalšie prekvapenie. Facebook už rokuje s hudobnými spoločnosťami.
\“Plánujeme niečo nové a unikátne,\“ odkazuje tajuplne. Budú
streamovať?
V posledných dňoch sa objavili správy, že spoločnosť Facebook rokuje o možnosti
rozhodiť svoje \“sociálne siete\“ aj na nový trh. Po viacerých
stretnutiach s nahrávacími a produkčnými spoločnosťami prišiel portál Music
Ally so zákulisnou informáciou od zdroja z Facebooku, že spoločnosť plánuje
preraziť v hudobnom biznise. Ako prvé sa špekulovalo o tom, že spustí vlastný
program na streamovanie hudby, ktorý by bol konkurenciou pre nedávno spustený
Apple Music či existujúci Spotify. Hovorca spoločnosti na to reagoval
jednoznačne. \“Nemáme v pláne začať so streamovaním hudby.\“ Priznal
však, že plánujú novinku. Pôjde zrejme o konkurenciu YouTubu.
Štyri nezávislé zdroje z vnútra spoločnosti pod podmienkou anonymity
prezradili, že Face book sa chystá do news feedov (výberu správ, ktoré navrhuje
používateľom) vsúvať aj hudobné videá hviezd veľkých nahrávacích spoločností.
Dohodnúť sa už mal aj na podieloch z reklamy. Tie by spočiatku mali napodobniť
model na YouTube, teda 45 percent by išlo Facebooku a 55 percent spoločnostiam,
s možnosťou postupne zvýšiť podiel pre producentov. Takým spôsobom by sa
Facebook mohol stať silným konkurentom momentálne najsilnejšieho hráča na poli
hudobných videí YouTubu a získavať pre sociálnu sieť exkluzívne videá.