Na
svete je ďalšia generácia tabletov iPad a iPad mini od Applu. Tentokrát
však Apple trendy neudával, ale počúval, čo chcú zákazníci.
\“Najčastejšou požiadavkou zákazníkov bolo, aby sme do iPadu mini dali
displej Retina. Tak sme ho tam dali,\“ povedal na prezentácii
viceprezident Apple Phil Schiller. Zakladateľ Applu Steve Jobs by by
nebol nadšený. Jeho hlavným mottom totiž bolo nepočúvať zákazníkov. Tí
podľa neho nevedia, čo chcú.

Novinky z jablka

Malý
iPad prichádza aj v novej, sivej farbe, má lepší procesor, ale aj
spomínaný displej. Kúpiť sa dá už za 299 dolárov. iPad piatej generácie
zase schudol. Je až o 20 percent tenší a váži menej, ako jeho
predchodca. Dostal názov iPad Air a jeho cena začína na 499 dolároch. Od
prvého novembra by sa mal objaviť aj na pultoch slovenských obchodov.

Okrem
tabletov sa novinkami hemžia aj počítače Mac. Dostali totiž nový
operačný systém Mavericks. Ten zlepší výkon počítača len pomocou
softvéru. Apple sa rozhodol po prvý raz ponúknuť tento operačný systém
zadarmo. Grátis budú odteraz aj všetky aplikácie k tomuto systému, ako
kancelársky balík, či fotoeditor.

Bude úspešný

Cook
sa, samozrejme, na začiatku prezentácie nezabudol pochváliť deviatimi
miliónmi predaných kusov iPhonov za prvý víkend predaja. Apple tak
pokoril svoj vlastný rekord v počte predaných telefónov za prvý víkend. A
podľa odborníkov bude ešte v úspešnom ťažení pokračovať. Vďaka iPadu.
\“Tablety sú silnou stránkou Applu, pretože sú na tomto trhu stále
lídrom. Ich predaje však nerastú tak, ako v predchádzajúcich rokoch.
Zákazníci zrejme s nákupom čakajú na novú generáciu, čo bude pre Apple
pozitívny signál,\“ hovorí analytik Tomáš Menčík z Cyrrusu. Podľa neho
totiž Apple vždy čaká s uvedením noviniek na obdobie pred Vianocami.

Nový iPad nenechal chladnými iba zákazníkov, v strehu je aj burza. Od rána sa akcie Applu posilnili asi o tri percentá.

\“Cena
akcie stúpa vďaka finančnému inžinierstvu manažérov v Appli, ktorí sa
chystajú na najväčšie odkúpenie akcií v histórii. Spolu so stabilizáciou
predaja a jemným optimizmom do budúcnosti to vytvára ideálne podmienky
pre rast akcií, ktorý by však bez nového produktu neprišiel,\“ vysvetľuje
analytik Ivor Lehoťan zo spoločnosti Capital Markets.