Vznikla ako zábava. A dnes zarába stovky miliónov dolárov. Internetovú streamovaciu službu Twitch najnovšie odkúpil Amazon za takmer jednu miliardu dolárov. Ide tak o jednu z najväčších akvizícií v histórii Amazonu. Twitch pritom zarába na tom, že ponúka svojim používateľom možnosť sledovať, ako hráči z celého sveta hrajú videohry a komentujú svoje výkony. „Prenos a sledovanie videohier je globálnym fenoménom a Twitch tvorí platformu, ktorá každý mesiac pritiahne desiatky miliónov ľudí sledujúcich miliardy minút hier,“ uviedol motiváciu generálny riaditeľ Amazonu Jezz Bezos.

\"\"

Raj pre investorov

A práve publikum sa stalo pre Amazon rozhodujúcim faktorom pre tento rekordný nákup. Twitch je veľmi populárnym medzi mladými ľuďmi, ktorí už netrávia tak veľa času pri televízii. Aj preto si služba získala pozornosť mnohých veľkých inzerentov snažiacich sa preraziť k tejto cieľovej skupine divákov. „Aktívnych používateľov je viac ako 55 miliónov, čo umožňuje osloviť väčšie množstvo potenciálnych zákazníkov on-line reklamou,“ potvrdil tento zámer analytik spoločnosti Capital Markets, Lukáš Lóci.


Čítajte viac: 

Spoločnosť sa môže na nákupe popáliť

10 najväčších technologických biznisov histórie


O úspešnosti hovoria aj samotné čísla. V minulom roku dokázala od investorov vyzbierať na svoj rozvoj viac ako 20 miliónov dolárov. Po necelých siedmich rokoch, odkedy Twitch vznikla, má na konte milión zdieľaných videí. Twitch je pritom na trhu s online videohrami na štvrtom mieste. Náskok majú Google, Apple aj Netflix.

Súboj gigantov

Najväčší internetový obchod na svete – Amazon však nebol jediný, kto chcel populárnu streamovaciu službu získať. V ringu sa stretol spoločne s Googlom. Ešte v máji totiž prebehli rokovania o spoločnom obchode, tie však nakoniec padli. „Google podľa mňa nešiel do tohto tak razantne ako zvykne preto, lebo niečo podobné má. Živé vysielanie na YouTube obsahuje aj online prenos herných zážitkov iných ľudí,“ tvrdí odborník na technológie, Ondrej Macko.

A keďže Amazon túto službu dosiaľ nemal, úsilie o jej získanie tak bolo zjavné. Podľa odborníkov tak môže na tomto trhu preraziť a dokonca aj zamiešať kartami. „Twitch je špecifický tým, že zadávatelia on-line reklamy na cieľovú skupinu na Twitch sú ochotní platiť takmer dvakrát toľko za reklamu ako inde,“ dodáva Macko. Z akvizície by tak mali ťažiť obaja – Amazon aj Twitch. Zákulisné informácie totiž hovoria o tom, že ak streamovacia služba splní isté ciele, dostane okrem už dohodnutých 970 miliónov dolárov ďalšie peniaze. Z majiteľov spoločnosti sa tak oficiálne stanú noví miliardári.